fredag 24. januar 2014

Interesse for smak og kaffe, del 1

Jeg lyver ikke når jeg sier jeg har over gjenonsnittlig godt utvalg av kaffe på kontoret. Mange er innom og får seg en kopp og flere har fått ett nyttsyn på kaffe, slik som Kristine. Hun kom innom avdelingen for å få litt hjelp med en iPad, og gjester bør få servert en kopp kaffe. Jeg veier opp 28 gram av Heleanna fra Kaffa, maler på Rancilio, koker vann og gjør klar Hario bryggeren. Vi holder på med nettbrettet og vips er fire og et halvt minutt gått. Nettbrettet er fikset og vi snakker litt kaffe. Hun er ikke så veldig glad i kaffe, drikker ikke trakte kaffe eller fra kaffe maskinen på jobben, tar seg heller en kopp te.
Med Heleanna brygget på Hario får jeg omvendt en te drikker, god kaffe er godt, og hun syntes brygge metoden var litt snedig også. Hun sier det selv også; Jeg tror jeg er frelst!
Det skal ikke så mye til, en Hario V60 får du til under hundrelappen ..... og utvalget av god kaffe er stort! Det er bare å sette i gang.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar