fredag 14. september 2012

Jeg tok resten!


Høsten er her, vind, regn og frukt fra egen hage, og en gammel kjenning er tilbake! Don Amado kom sammen med en «kompis» Cafe TENORE til mitt kjøkken. Dette blir hyggelig, jeg gleder meg.
Fredags frokost, det gjøres i stand til kaffe. Når posen med Cafe TENORE åpnes, brer duften av GOD KAFFE seg med en gang. Fantastisk aroma. Det skal brygges på Hario V60. For en herlig duft av nymalte bønner, når de første vann dråpene treffer kaffen og den får svelle i 30 sekunder. Bare stå der å lukte og nyte. Og bedre skal det bli! Kaffen er klar.

En kort deilig syrlighet som treffer fremme i munnen, så kommer den herlige, fyldige smaken av GOD KAFFE. Og etter smaken! En fantastisk god ettersmak som henger i munnen lenge, lenge. 
Så høre jeg : Jeg tok bare resten av kaffen! Hva!?  Var det tomt? Gleder meg til neste runde.

 

Fra kaffa.no sine websider:
Caffé TENORE inneholder fra Januar 2012:
BRASIL Rainha.. art: Bourbon, delvis bærtørket
ETIOPIA Sidamo, Komato. art: Typica, bærtørket foredling
KENYA Karatina, Kagumoini. art: SL28 & SL34, klassisk kenyansk våtforedling
Jeg tok resten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar