fredag 24. februar 2012

Hvorfor denne bloggen?

Hei til deg som vil lese dette.

Ideen har jeg hatt en stund, siden en gang det var en skole tur for barna, og en av pappa'ne som var med jobbet med drikke produkter. Kommentarene hans var at det var rart ikke flere var opptatt av kaffe. Det er liksom vin klubber som gjelder. Mens det er et større mangfold i kaffe verdenene. Kaffebønner fra ulike verdens deler, dyrket i ulikt klima og etterbehandlet og brent på forskjellig måte.
Så nå tar jeg skrittet, og lager min KAFFE blog. Jeg har i lang tid vært tilhenger av helebønner, kaffekvern og presskanne. Det har blitt en greie for meg å malebønner å tilberede en god kopp kaffe. Etter å ha blitt litt kjent med et par 'mikro' kaffe brennerier i Oslo området har kaffe fått ny mening.
I høst hadde en kamerat et rundt jubileum. Og hva gir man til han som har alt? Jo, kaffe og litt bruker utstyr. Så tok jeg meg selv i å holde et foredrag om kaffe. Om nytelsen, det å kjøpe de gode bønner, lukten, kverne, nyte lukten av ny kvernede bønner, og tilberede en presskanne, nyte lukten av kaffe som trekker før man drikker. Da ha jeg hatt en en glede av kaffen 4-5 ganger før jeg får satt med ned å nyte kaffe koppen min.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar