lørdag 25. februar 2012

Første møte med Helsar de Zarcero

Mmmmmmmmmmmm, nydelig.

I går fikk jeg tak i en kvart kilo med hele bønner, Helsar de Zarcero fra Kaffa. En pose mørkere brent. Art: Caturra (CostaRica).

På posen er det en lapp som forteller om hvor den er dyrket, og hvem som har dyrket den. Det kan du lese selv når du får tak i din pose.

Det lukter godt når du åpner posen, de er ikke veldig mørk brent, mørk brune. Jeg gjør klar til min første press kanne. Og nyter igjen duften av ny malte bønner, før jeg heller vann over de i press kannen. Helt ferske, nybrente bønner som sveller voldsomt i kannen. Er litt forsiktig når jeg heller på vannet, og nyter duften som brer seg. Det er tredje gang jeg nyter disse bønnene. Så vente litt, og nyte den første koppen.

God syrlighet, og deilig ettersmak i munnen. Dette er en kaffe som jeg liker umiddelbart, og denne skal jeg kjøpe igjen. Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar